Monday 8 October 2012

HaNyA dIa yAnG sAtU....

"Saya dah ada KEKASIH,
DIA akan HUBUNGI saya Setiap Hari, 5kali Sehari
DIA yang Paling FAHAM saya, dan Apa-apa pon DIA KENAL sangat saya,Kalau saya Susah ke ataupun saya Sakit, DIA selalu ada masa untuk saya,DIA tak pernah lupa JANJI DIA, untuk sentiasa BERADA diSISI saya..." :)
 ♥♥♥

Hanya DIA yang SATU..

mungkin kita pernah dengar ayat ini dalam satu movie... "salam cinta"...tapi fahamkah kita akan maksudnya?? ye aku cuba memahami dan memasukkan ke jiwa dan sanubari aku...memg dia bukanlah tandingan kita...kerana kita hanyalah hamba-hambanya yang lemah...memikirkannya hanya bila kita lemah...dimana kita ketika kita sihat ketika kita kuat ketika kita bergembira...lupa kita akan kewujudannya...mashaallah....hinanya kita...sedangkan kita  tidak pernah lupa akan kekasih kita,jika mereka sakit laju shaja kita menghadap mereka...tetapi ALLAH???? 

aku bukanlah sesiapa yang suci mahupun sempurna jiwa....kerana aku sendiri berdosa dan membuat kesalahan....tanpa aku sedari aku lupa akanNYA...namun bila aku jatuh bila aku kecewa...DIA ada untuk membantu lukaku yang hampir-hampir membawaku ke lembah yang kosong dan paling dalam...aku tidk berdaya ketika itu...aku hilang pertimbangan aku hilang segalanya dengan sekelip mata...namun DIA tidak pernah membuat aku rasa kehilanganNYA...DIA memahami aku namun aku tetap alpa....

adanya DIA aku kembali memulihkan semangat....aku kembali untuk memuhasabahkan diriku...bantuan dan semangt yang ada yang diberi oleh keluarga dan sahabatku...aku jdi semakin sebak kerana aku hampir lupa akan mereka...gara-gara cinta seorang lelaki yang palsu...aku lupakan mereka seketika....tapi kini aku ingin berterima kasih atas perpisahan ini...kerana aku belajar untk menjadi lebih kuat...belajar unuk mendekatkan diri terhadap penciptaku...ibuku...membuatkan diri aku berada ditempatku sekarang...aku semakin mengerti akan hidupku...umurku jua mengajar aku....aku ingin menutup seketika hatiku ini untuk terus menerima cinta dari seorang lelaki...kerana aku takut aku akan kembali alpa...jauh dariNYA...jika aku bercinta maka aku memohon agar bakal imamku mencintai ALLAH terlebih dahulu kerana aku juga sedang mencari cinta ALLAH dan sinarNYA....aku juga ingin menjadi makmum yang sentiasa dirhedai ALLAH dan sentiasa dijalannya...

ini harapanku....






No comments:

Post a Comment