Friday 25 January 2013

nAk cArI TeMaN.... sEtIa HuJuNG NyAwA...aDa k??

Hampir nak berputus asa bila cinta pertama kita gagal...ye memang sakit bila cinta pertama itu gagal...macam aku punya first love...betapa sayang atau cinta aku dekat dia,tetap berpisah sebab jodoh aku bukan dengan dia...jadi aku hilang semangat dan hilang rasa untuk terus bercinta,takut hadir sama macam cinta pertama aku...dia pernah membahagiakan aku dengan kehadirannya aku tidak pernah rasa kosong dan sentiasa dipenuhi dengan hari-hari yang bahagia...namun hanya seketika bila dia meninggalkan aku...habis pengorbanan yang aku lakukan untuk dia tidakkah bermakna?pasti tidak....ya aku tahu itu...merana dan sakit hati aku ni telah membuatkan aku kecewa dengan lelaki....tapi aku percaya cinta untuk aku masih ada...namun masih belum hadir buat aku...kini aku selesa dengan kehidupan kini...walaupun seorang...life must go on...

Nak cari teman hidup bukan senang...banyak cabarannya...kalau tiada cabaran pasti aku tidak akan bersendirian lagi....kini usia aku hampir mencecah 23 tahun...xsangka aku dah meningkat usia...ingatkan masih lagi remaja yang berusia 15 tahun...hihihihi....kalau masa boleh berputar pasti akau ingin kembali ke zaman kecil2 dulu...biarpun hidup xsenang janji aku bahagia...biarpun tanpa cinta lagi...aku sudi untuk hidup di zaman itu...betapa nikmatnya hidup....tidak ada yang boleh menyakiti perasaan aku...tak perlu untuk memikirkan masalah mencari teman hidup....terasa zaman itu...semuanya dunia aku....

Umur 23 tahun...memang muda...namun ramai juga yang tanya...bila nak makan nasi minyak...ini yang buat aku penat nak jawab...last2 aku jawab...tunggu mak carikan menantu...senang je...tapi semua tu bukan mudah...lebih2 lagi...member2 pun ramai dah kahwin,bertunang,ada steady boyfriend....aku??habuk pun tak ada....hahahahhah...kadang2 diorang jemput pergi majlis diorang pun aku elak...takut nak jawab pertanyaan orang lain...buat masa nie baik aku bersendirian...sebab senang nak fokus pembelajaran aku dan mencapai sesuatu yang belum tercapai...orang lain sibuk kerja,sibuk jaga rumah tangga,...aku ni pulak sibuk kelek buku...bukan ape sebenarnya...selagi boleh belajar aku akan terus belajar....menuntut ilmu itu satu amanah...dan cinta itu fitrah...jadi amanah ke fitrah yang perlu diutamakan...segalanya ketentuan tuhan...kalau jodoh aku cepat...maka cepatlah aku jumpa imamku...jika lambat terpaksalah aku berimamkan imam kat masjid saja...hahahah...

Kadang-kadang aku terfikir juga...sampai bila nak sorang macam ni kan...jadi aku tak nak peningkan kepala aku.. maka aku biarkan takdir yang menentukan segalanya...mungkin sebab dosa2 masa lampau aku...aku diberi punishment yang sepadan dengan dosa yang aku buat dahulu...aku pasrah...tiada manusia yang tiada masa lampau yang hitam...hidup dulu dan kini berbeza....genap 5 tahun sejarah hitam itu...namun masih berdarah dan pedih menikam jiwa...tiada siapa yang tahu derita diri ini....namun aku masih diberi secebis harapan untuk bertaubat...dan aku berdoa semoga aku diberi keampunan dariNYA....duka yang aku tanggung masih membayangi hidup ini...aku masih berharap ada yang sudi menerima aku dan setia hujung nyawa...kerana aku setia pada yang satu....selepas dia tiada lelaki lain...namun kesetiaanku dibalas dengan kecurangannya dan kehancuranku bermula darinya.....semangat yang aku dapat kini jua kerana kebencian aku terhadapnya...sehingga aku berada dimana aku berada....kerana aku percaya disebalik kedukaan pasti ada bahagia.....



No comments:

Post a Comment