Saturday 27 April 2013

cEmBuRu.....

Sebenarnya saya cemburu dengan rakan-rakan saya...nak tahu kenapa??emm...nti saya bagi tahu jawapannya...hihihi sedap pulak mkan oat crunch pagi2 buta macam nie...hihihi...ok kita berbalik kepada entry kali ini cemburu....soalan kenapa saya cemburu dengan rakan2 saya...hihihi...perkara yang membuatkan saya ada PHD (perasaan hasad dengki)...bukanlah kerana saya benci mereka atau iri hati tapi cuma cemburu je...cemburukan tandanya sayang...ada kena mengena x???mesti ada...




Saya cemburu melihat mereka mencapai apa yang mereka inginkan dalam kehidupan mereka pada usia yang begitu muda...ada yang mencapai cita2 mereka untuk melanjutkan pelajaran keluar negara seperti mereka (izzati and asyraf)...cemburunya....terfikir sejenak...sebenarnya, belajar luar negara ni ada tersenarai dalam cita2 saya juga...cuma tak kesampaian je lagi....sekarang baru je nak habis degree pertama saya..pasni boleh la...sambung master saya pulak...huhuhu...amin2....and AUSTRALIA tempatnya...tpi my mum said...keje dulu...pastu nak smbung ke apa ke buatlah....ok sekrang dah masuk bab kerja pulak...sepatutnya baya usia aku ni dah ada kerja yang baik dan pendapatan yang tetap..tapi malangnya....aku xpunya gaji dan aku xpunya kerja lagi...doa2 masa praktikal trus aku dterima kerja ye....kawan2 aku yang dh bekerjaya masing2 dh ada pendapatan tetap mereka...wah ada yang makan besar selalu...hihihi....cemburu lagi...nasib baik diorang belanja aku makan juga...kalau x 100 hari aku nk merajuk...manja lah konon....aku berharap dengan adanya degree aku, aku akan buat my mum bangga ngan aku...boleh belikan dia rumah...buka cafe kecik aku...cafe idamanku...huhuhu...ada duit dalam bank...ini RM100 pun xde...kesian...maklumlah aku belajar ni pun xde sape tanggung....PTPTN je yang ada pun....

Bila tengok member baya2 aku yang dh kwin n ada yang mengandung dan dh beranak pun ada....cemburunya......nak juga....tapi mcam mana nak ada, aku nie boyfriend pun xde...tunang pun xde...haish...bilalah nak ada an...my mum said...xpe xkwin pun mak an ada....than i tell her..."mak lain suami tu lain...andai kata umur mak pnjg xpe...tapi kalau mak pergi dulu sapa yang nak teman cek???"...ha diam dia...tpi aku xsalhkn mak...aku ni muda lagi kot....ceh2 muda lagi ke...umur pun dh nk dekat 23 tahun nie...muda lagi...lepas pikir2 balik...emm biarlah dulu...memg xde lelaki idaman aku yang datng buat masa sekarang nie....bukan memilih...tapi takut pisang berbuah dua kali...siapalah aku untuk memilih...bukannya cantik bagai model...lentik atau montok seperti rozita che wan....eh2 dh msuk che ta pulak...nti dengr dia tersedak plak....huhuhuhu....cukuplah aku dikenali sebagai SITI MUNIRAH BINTI CHE UDIN anak kepada ibu saya HARISON BT HAJI BAKAR....

Semua yang aku cemburukan buat aku rasa kadang2 confident level at my self are down.......tapi bkn brmkna aku mengalah...no...no...no... mengalah bukan nererti kalah...tapi aku memg xkn mengalah cuma...kdng2 terpaksa bgi org lain menang juga....never give up and i can do it....ayat2 nie aku guna masa nak buat presentation and menjadi...serius aku sentiasa berpegang pada kata2 ni....ialah yang memberi aku semangat untuk berdepan dengan org lain dan org ramai....rupa paras yang xcantik kadang2 menjadikan aku rendah diri...namun itu semua kutepikan...andai ingin kejayaan bukan rupa paras menjdi kejayaan tapi sifat dan tingkah laku kita....semangat untuk majukan diri serta keperihatinan terhadap alam sekeliling kita itu perlu diterapkan dalam diri....itu yang sering aku fikir dan letakkan ia dari sudut jauh dilubuk hati...hahahha...sebab pakwe xde an...so hati aku masih suci bersih dari gangguan...yang lepas biarkan berlalu...mcam ex-boyfriends aku...lantak dialah...n yg pasti jagn kau hadir dalam hidup ini lagi...



Panjang pulak merapu malam-malam nie an....xpe....cemburu......tidak lagi....kerana aku jua berjaya untuk mencapai apa yang aku inginkan....insyaallah adanya ALLAH...adanya jalan....amin2....


No comments:

Post a Comment